#bojatakmowie

Jak już wiecie bardzo lubię brać udział w kampaniach społecznych. Uważam, że mają one moc edukowania i poszerzania wiedzy. Kiedy usłyszałam o akcji #bojatakmowie. Od razu wiedziałam, że wezmę w niej udział.

#słowo wstępu.

Kampania #bojatakmowie jest organizowana przez firmę Servier i ISH (Międzynarodowe Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego). Akcja ma na celu promowanie mierzenia i kontroli swojego ciśnienia. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ, jak wynika z badań,nadciśnienie jest główną przyczyną umieralności na świecie.

#dlaczego/po co/ i na co?

Miałam tą wątpliwą przyjemność zmierzyć się z nadciśnieniem podczas mojej pierwszej ciąży. Przekonałam się na własnej skórze, że to wcale nie boli. Ba! Nawet tego nie czujesz. Po prostu funkcjonujesz normalnie, nic się nie dzieje, idziesz na kontrolę i okazuje się, że Twoje ciśnienie jest bardzo wysokie. Niby nic strasznego, bo niby co się może stać? Otóż może, ponieważ nadciśnienie świadczy o tym, że krew w naszych żyłach pompowana jest szybciej niż powinna. Jakie są tego konsekwencje? Serducho jest przeciążone i w końcu może zażądać urlopu i sanatorium. O ile zdążymy rozpatrzeć jego żądanie, bo czasami bywa już za późno.
Znając życie ja nie przejęła bym się bardzo tą kwestią. Przecież jestem młoda i zdrowa. Co mnie ruszyło? MOJE nadciśnienie było zagrożeniem dla dziecka. Czym prędzej popędziłam do apteki i zakupiłam ciśnieniomierz. Od tamtej pory sprawdzam ciśnienie regularnie i wiem, że przynajmniej w tej kwestii nic mi już nie dolega. Dlatego zachęcam również Was do takiej kontroli. Cały zabieg nie zajmuje więcej niż minutę, a dzięki temu człowiek od razu wie, czy wszystko jest okey.



#bojatakmowie

NIE MA lepszego sposobu dla dorosłego człowieka niż jego własne dziecko. Kiedy widzisz reklamę z dzieciakami, które proszą o to żeby zmierzyć sobie ciśnienie, po prostu nie odmawiasz, bo wiesz, że mają rację. Zdajesz sobie sprawę, że banalna wypowiedź parolatka "babciu, chcę iść z Tobą do parku" ma bardzo silne przesłanie. Wiadomo, że bazowanie na emocjach zawsze ma silny odzew. Dlatego uważam, ze cała akcja ma bardzo mocne fundamenty i silne przesłania. 
Najbardziej podoba mi się to, że nie ma tu owijania w bawełnę. Szukania odpowiednich argumentów czy usilnego przekonywania. Konkret i nic poza tym. Jak dla mnie super!


Nie pozostaje mi nic innego niż zachęcenie Was do wzięcia udziału w AKCJI oraz przekonania swoich najbliższych żeby regularnie badali swoje ciśnienie krwi.

Szczegółowe informacje możecie uzyskać TUTAJ i TUTAJ


Obraz zaczerpnięty z : https://czaplicka.eu/bojatakmowie/


Komentarze

  1. Super kampania, świetny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam zawsze niższe ciśnienie niż normalne, za to mam wysoki puls

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że niemal zawsze kibicuję kampaniom społeczny, sama też dzięki nim uświadamiam sobie niektóre rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się łapię, że często bagatelizuję problem właściwych parametrów ciśnienia.

      Usuń
    2. ja też dzięki różnym kampaniom zdałam sobie sprawę z wielu rzeczy

      Usuń
    3. Bo od tego właśnie są, zasiać ziarno aktywujące działanie. :)

      Usuń
  4. U mnie raczej w drugą stronę, często mam niskie ciśnienie. Ale oczywiście akcja ważna i popieram. Dużo osób pewnie to bagatelizuje, a konsekwencje mogą być poważne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobra i pożyteczna kampania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kampania!
    Niestety nadciśnienie jest bardzo niebezpieczne, a ludzie to lekceważą...

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobra rzecz! Uświadamianie ludzi jest niezwykle istotne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie kampanie dają do myślenia. Aż sama sobie zmierzyłam ciśnienie - ale u mnie jak zawsze bardzo niskie. Najwyższa pora na kawkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! właśnie o to mi chodzi! motywacja do słusznych działań<3

      Usuń
  9. Bardzo fajna kampania. Ja co prawda jestem niskociśnieniowcem, ale u mnie w rodzinie borykają się z wysokim.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ważna kampania, wiele młodych osób ignoruje ten problem, a czasy są pełne stresu i nasz styl życia jest wymarzony dla nadciśnienia.

    OdpowiedzUsuń
  11. W dzisiejszym społeczeńswtie jest naprawdę wiele osób które mają problem z ciśnieniem

    OdpowiedzUsuń
  12. lepiej zapobiegać niż leczyć :)wtedy można wdrożyć działania zaradcze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobra kampania, wspieram całym sercem!

    Ale nie zgodzę się z tym, że nadciśnienia się nie czuje i że wykrywa się je właściwie przez przypadek. Moja mama ma nadciśnienie - nie najlepiej się czuła przed diagnozą i właśnie dlatego poszła do lekarza. Ja sama typowego nadciśnienia nie mam, ale zdarzają mi się skoki - też za każdym razem czuję się bardzo źle, robię się czerwona na buzi, jest mi gorąco, trudniej mi się oddycha, a i serce inaczej bije.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi mi bardziej o początki nadciśnienia, kiedy jeszcze nie czujemy się źle, a przecież wystarczy sobie zbadać ciśnienie żeby wiedzieć, że już coś się dzieje

      Usuń
  14. Tak, najlepszą motywacją dbania o zdrowie, są właśnie bliskie nam osoby. To dla nich chcemy być sprawni w pełni sił. Dla nich po prostu chcemy żyć. Potrzebne są takie kampanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Szczególnie w taki upał warto badać ciśnienie.

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny wpis. Pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
  17. Kampanie społeczne są rewelacyjne - zwiększają świadomość społeczną i edukują :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa, wartościowa kampania.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ważny temat często bagatelizowany niestety

    OdpowiedzUsuń
  20. Kolejna fajna akcja, w którą warto się włączyć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Popieram takie kampanie, zmuszają człowieka do zatrzymania się i podjęcia refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  22. Z rodzicami czy dziadkami trzeba wlasnie czasem tak twardo i stanowczo postawic sprawę. Bo ja tak mówię - koniec, kropka. Inaczej nie dotrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. To są takie rzeczy, gdzie każdy z nas powinien o tym pamiętać, zwłaszcza jeśli w rodzinie zdarzały się różne choroby.

    OdpowiedzUsuń
  24. 45 yr old Community Outreach Specialist Kori Klejin, hailing from Cottam enjoys watching movies like "Out of Towners, The" and Kayaking. Took a trip to Major Town Houses of the Architect Victor Horta (Brussels) and drives a Ferrari 250 GT LWB California Spider. moja firma

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Moje zdjęcie
Skarby na półkach
Kobieta, Żona, Matka. Piszę o tym co myślę, i robię. Najczęściej czytam książki i staram się aby moje dzieci wiedziały, ze są ciekawsze rzeczy niż siedzenie przed ekranem. Kontakt: skarbynapolkach@gmail.com kontakt@skarbynapolkach.pl